Obsah
Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. K hlavním cílům ŠPP patří posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy, rozšíření oblastí primární prevence a zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Aktivity ŠPP na naší škole zajišťuje výchovný poradce, speciální pedagog, školní metodik prevence.
Pracovníci
Výchovný poradce: Mgr. Aneta Zemanová ( zemanova@skolastehelceves.cz, 608741384)
Speciální pedagog a metodik prevence pro ZŠ: Mgr. Miroslava Štancová (stancova@skolastehelceves.cz, 606 946 741)
Metodik prevence pro MŠ: Bc. Kateřina Müllerová (mullerova@skolastehelceves.cz, 721 855 681)
Konzultace na základě předchozí domluvy prostřednictvím emailu, osobně nebo telefonicky.
Cíle
-
poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami;
-
sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,
-
prevenci školní neúspěšnosti;
-
kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění,
-
podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami;
-
podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných;
-
průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení;
-
včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů;
-
předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace;
-
průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou;
-
metodickou a poradenskou podporu učitelům i rodičům;
-
spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci;
-
spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními.
Činnosti
-
poskytnutí krizové intervence dítěti, které se ocitne v psychicky mimořádně náročné situaci;
-
spolupráce s učiteli při vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných,
-
reedukace dětí s SPU
-
evidenci zpráv z pedagogicko – psychologických a jiných vyšetření;
-
práce s třídními kolektivy (diagnostika vztahů-třídní klima, školní klima, rozvoj spolupráce a komunikace, posílení pozitivních vztahů, rozvíjení osobnosti a sociálních dovedností);
-
anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (výskyt sociálně patologických jevů, vztah žáků k vyučovacím předmětům apod.) a konzultování zjištěných údajů s vedením školy, výchovným poradcem, školním metodikem prevence, třídním učitelem, při důsledném zachování anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření zúčastnili;
-
opatření k maximálnímu využití potenciálu dítěte;
-
opatření k posílení pozitivní atmosféry ve škole;
-
preventivní programy pro žáky.