Základní škola a Mateřská škola Stehelčeves

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Vedení školy

Šárka Holečková
ředitelka školy - 728 816 838

Dana Dobešová
vedoucí školní jídelny - 739 631 695 

Kateřina Müllerová
vedoucí učitelka MŠ - 605 174 930

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Aktuální počasí

Počasí dnes:

21. 5. 2019

bo

Bude polojasno až oblačno, místy přeháňky nebo bouřky. Denní teploty 17 až 21°C. Noční teploty 13 až 9°C.

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0

Obsah

Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. K hlavním cílům ŠPP patří posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy, rozšíření oblastí primární prevence a zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Aktivity ŠPP na naší škole zajišťuje výchovný poradce,  speciální pedagog, školní metodik prevence.

Pracovníci

Výchovný poradce: Mgr. Šárka Holečková  (holeckova@skolastehelceves.cz, 728 816 838)

Speciální pedagog a metodik prevence pro ZŠ: Mgr. Miroslava Štancová (stancova@skolastehelceves.cz, 606 946 741)

Metodik prevence pro MŠ: Bc. Kateřina Müllerová (mullerova@skolastehelceves.cz, 721 855 681)

 

Konzultace na základě předchozí domluvy prostřednictvím emailu, osobně nebo telefonicky.

Cíle

  • poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami;

  • sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,

  • prevenci školní neúspěšnosti;

  • kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění,

  • podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami;

  • podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných;

  • průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření  příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském  zařízení;

  • včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů;

  • předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace;

  • průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou;

  • metodickou a poradenskou  podporu učitelům i rodičům;

  • spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci;

  • spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními.

Činnosti

  • poskytnutí krizové intervence dítěti, které se ocitne v psychicky mimořádně náročné situaci;

  • spolupráce s učiteli při vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných,

  • reedukace dětí s SPU

  • evidenci zpráv z pedagogicko – psychologických a jiných vyšetření;

  • práce s třídními kolektivy (diagnostika vztahů-třídní klima, školní klima, rozvoj spolupráce a komunikace, posílení pozitivních vztahů, rozvíjení osobnosti a sociálních dovedností);

  • anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (výskyt sociálně patologických jevů, vztah žáků k vyučovacím předmětům apod.) a konzultování zjištěných údajů s vedením školy, výchovným poradcem, školním metodikem prevence, třídním učitelem, při důsledném zachování anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření zúčastnili;

  • opatření k maximálnímu využití potenciálu dítěte;

  • opatření k posílení pozitivní atmosféry ve škole;

  • preventivní programy pro žáky.